Élménybeszámoló: The Champion élménypark

2017/01/16. - írta: Csillik Árpád

champ.jpg

 

Január 13-án megnyitotta kapuit az általam nagyon várt „The Champion kiállítás”, ahol modern és interaktív körülmények között megtudhatod mely sportág lenne számodra a legideálisabb. A „Champ lab”-eknek keresztelt állomásokon teheted próbára képességeidet, melyek teljesítése után a kiállítás végén egy tanúsítványt kaphatsz kézhez, mely az elért eredményeid alapján következtet.


A technika
Megérkezésem után egyből kaptam egy úgynevezett „NFC karkötőt”, mely’ az interakciókban lesz segítségemre. Magasságom és súlyom lemérése után beléphettem a kiállítás területére, ahol a Champlab-ek, és hozzájuk tartozó tájékoztató kivetítők fogadtak. A karkötővel már köszönt is az állomás – Az „Edző” – és indulhat a játék. 7 + 2 állomást foglal magába a park, mely’ igyekszik lefedni a legtöbb sporthoz szükséges képességet.

  1. Boksz! - Tapping teszt
  2. Slam! – Súlypontemelkedés
  3. Splash! – Reakcióidő
  4. Dribble – Ügyesség
  5. Pull! – Állóképesség, anaerob fittness
  6. EN Grade! – Szem-kéz koordináció
  7. Go! – Futógyorsaság

+1   Táplálkozásról szóló tesztet tölthetsz ki, hogy lemérd tudásod.
+2   Megfigyelő- és kognitív képességet igénylő teszteket tartalmaz.

Pozitívum: Az állomások szórakoztatóak, tényleg beleéltem magamat a játékba. A feladatok 3 fő csoportba sorolhatók: amikor különböző fényekre kell reagálnod, amikor erőt kell kifejtened, amikor gondolkodnod kell. Az utasítások egyértelműek, az eredményeket azonnal láthatod. A karkötővel akárhányszor újra próbálhatod az adott képességet. Technikailag jól megoldott környezetet biztosít számodra a kiállítás.

Negatívum:
A 4-es állomás (Ügyesség – labdajátékos állomás), sajnos egyáltalán nem működött. Valamint több állomáson volt, hogy a felület, amihez odaálltam nem üzemelt, és a segítők irányítottak át az állomáson belül egy működőképeshez.
A földszinten található VR szemüveg érdekes élményt nyújt, ám inkább egy kis hangulatcsinálóként éltem meg, különösebben nem hozott lázba.
A kiértékelésemet rendszerhiba miatt csak egy nap csúszással kapom majd e-mailben.
A monumentális kivetítőkön vetített szép felvételeken felül erősen hiányoltam egy külön vetítő termet, ahol akár ismeretterjesztő anyagok (szövegek, hangfelvételek) mellett láthattam volna vissza kedvenceimet sportáguk űzése közben. A padlóra ugyan voltak kivetítve érdekességek, ám erősen foghíjasnak éreztem.

 championship_2_people_4.jpg(forrás: https://thechampion.hu/)


A tartalom

A hol kiállításként, hol élményparkként nevezett „The Champion” el-elszórogat információ morzsákat az élmény során. Néhány sportági adaton kívül talán a legtöbb információt az „Öltözőszobában” kaptam a táplálkozással kapcsolatban, és adott sportolók tápanyag (makrok)-/ kalória- és táplálék beviteléről.  A grafikonok érthetők, valamint a témában kevésbé tájékozottaknak megmutatják, az átlagember tápanyag és energia bevitelét is, ami mindenképp jó viszonyítási alap lehet a bajnokok étkezését nézve. A szobában továbbá megnézhetünk 1-2 illegális teljesítményfokozót és megtudhatjuk, milyen hatással vannak a sportteljesítményre és az emberi szervezetre. Egy képernyőn pedig különböző vitaminok jelennek meg jelentőségükkel, hiánytünetükkel együtt. Tovább haladva újságcikkekkel teli falat találunk sportolóinkról, valamint az olimpiai stadionok makettjei köszönnek ránk az utolsó teremben. Egyel feljebb pedig egy (fizetős) VR játékot próbálhatunk ki: nagyobbaknak western / kisebbeknek vízalatti buborékfújós tartalommal.

 

Pozitívum: A megjelenített információk a sportban/táplálkozásban kevésbé járatosoknak is érthető. A grafikonok tovább segítik a könnyebb információfeldolgozást.

Negatívum: Nehéz a tartalmat értékelni, ha a „kiállítást” és az „élményparkot” felváltva használja az esemény.
Ha kiállítás, akkor ez számomra borzasztóan kevés volt. Az embernek az az érzése támad, hogy ha fizikailag meg is mozgatták, szellemileg még bőven terhelhető volna. Hiányoltam a sok érdekes (akár tudományos) szöveget a falakról/kivetítőkről, amivel gazdagabb lehetek és tanulhatok valamit. A „400 izom egy lépéskor” és a „Kajak visszafele is kajak” nekem nagyon kevés…(ezen felül voltak még adatok persze, de a tényen nem változtat). A szervezők nyugodtan lehettek volna merészebbek a témát illetően. A kiállítás végén visszafordultam és újra végig jártam az egészet abba reménykedve, hogy hátha én nem vettem észre valamit. Sajnos nem így történt.
Ha élményparkról beszélünk akkor már közelebb járunk a valósághoz. A végén pont azt mondtam, hogy olyan: „Mintha egy vidámparkszerű helyen lettem volna.”. Viszont itt sem mehetünk el amellett, hogy akik nem szeretnének teljes erőbedobással a ChamLab-eken teljesíteni, azokat a hatalmas kivetítők sem fogják kielégíteni.
Inkább élménypark, mintsem kiállítás.

 

A STAFF
Kiállítás termeiben minden állomás közelében találtam szabad segítőket (ám ez annak is köszönhető, hogy hétfőn mentem el), akik lelkesen és kedvesen magyarázták el, hogy miről szólnak az adott helyszínek. Őket mindenképp pozitívan értékelem.

Amit vártam:
Sportági kulisszák mögé betekintünk (élettörténetek, sportági titkok, érdekességek), interaktívan izgalmas képességfelmérések, az eredményemre (akár champlabekre bontva) való gyors reflektálás (értem, hogy ennyi lett az eredmény, de mihez képest?! Valamint, ez a nagyokhoz viszonyítva akkor most mennyire jó vagy rossz?! - A Certificate megküldése után átirányít egy linkre "https://thechampion.hu/tesztek_tudomanyos", ahol elméletileg meglátásokat, ajánlásokat kaphatunk az elért eredményünket illetően, ám a link nem érhető el...). Rengeteg adat, tudomány, ismeretterjesztő szövegek/vetítések. Tippek a „halandóknak”, hogy hogyan válhatnak bajnokká.

Amit kaptam:
Interaktív, izgalmas és szórakoztató állomások és számos képesség felmérése. Néhány érdekesség, adat, egy kevés sporttörténelem. Hatalmas vetítő felületek sportágukat űző sportemberekről.

 championa.jpg

Kinek való szerintem a The Champion?
A promó videóban többször említett gyerekeknek főleg. Élvezni fogják, hogy ugrálhatnak, használhatják az agyukat, a szem-kéz koordinációjukat és reflexeiket. Egy megfelelő támogató (szülő, nagy testvér, tanár/edző) társaságában nagy motivációs löketet adhatunk az ifjúságnak, hogy belevágjanak a rendszeres sportolásba. Ezt figyelembe véve egy kiváló családi program kerekedhet az élményparkból, és a sportban alapszinten járatos szülőknek sem kell zavarba jönniük, hogy túlságosan idegen terepre merészkednek.
Sporttal komolyabban foglalkozóknak az állomásokat leszámítva, egy könnyed szellemi kikapcsolódást jelent, általuk jól ismert témákkal és egy-két érdekességgel (Pl.: Mit és mennyit eszik Usain Bolt vagy Dwayne „The Rock” Johnson a csaló napján). Gyönyörködhetnek a hatalmas felvételeken, és úgy általában örülhetnek, hogy elindult valami itthon szeretett témájukkal kapcsolatban.

 

Mindenképp öröm látni egy ilyen esemény létrejöttét, és izgatottan várom a jövőben megjelenő hasonló kezdeményezéseket!

Kövess Facebookona.jpg

Írta: Csillik Árpád

* Testnevelési Egyetem - Testnevelő tanár - Gyógytestnevelő-Egészségfejlesztő tanár (hallgató)

* FMS 1
* IWI - Fitness Instructor / Testépítés-Fitnesz sportedző

* TRX SC Trainer

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://borntomovement.blog.hu/api/trackback/id/tr8712131787

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása