Megoldások a fájdalommentes futáshoz

2015/07/12. - írta: Csillik Árpád

A sípcsont körüli fájdalmak (shin splints) a zavarótól egészen a teljes legyengülésig terjedhetnek. Az alábbi módon gondoskodhatsz róla, hogy többé ne kerülj parkoló pályára.
egy.jpg

Saját bőrömön tapasztaltam a sípcsont körüli kínzó fájdalmat egészen a gimitől kezdve. Az alsó lábszáram belső része mentén érzett tompa, sajgó fájdalom, mely’ kezdetben a futások vége felé jelentkeztek, végül egyenes utat biztosítottak a sípcsonti fájdalmaknak, amitől szinte lehetetlenné vált még a futás elkezdése is. Voltak napok, amikor a reggeli kelés után alig bírtam járni.

A „shin splints” igazából nem egy orvosi, szakmai kifejezés. Általában az alsó lábszár (sípcsont) közepén, a távolabbi harmadának belső (mediális) részének fájdalmát jelenti. Jellemzően a krónikus állapotú, ún. medialis tibialis stressz szindróma (MTTS).

Csakúgy, mint a fáradásos törésnél, az MTSS is származhat a „szörnyű túlzásokból” – túl sokszor, túl hamar és túl gyakran. A láb formája, az izomzat gyengesége és túlzott feszessége, valamint az alacsony csontsűrűség tovább növeli a kockázatát. Tehát, amikor tompítás nélkül, kemény felületen edzel, az összes stressz a sípcsontodra, inakra és izmaidra hárul. A kemény felületek változatai, a párnázottság és a talpbetét hiánya a csont körüli fájdalmak leggyakoribb oka. ketto.jpg

Amikor MTSS-ben szenvedsz fontos, hogy vegyél vissza az edzésből és állapítsd meg, hogy beleestél-e a „szörnyű túlzásokba”. Talán szükséged lenne egy cross-training jellegű aktív pihenésre (pl.: úszás, kerékpározás, jóga, súlyzózás) amíg a mindennapi sétálással járó fájdalmad enyhül. Dolgozhatunk kicsit a core izomzatunkon, hajlékonyságunkon és egyensúlyunkon.

 A cipődet pedig értékeld újra. Ha törődsz az MTSS-el, én egy stabil cipőre koncentrálnék, jó alátámasztással és párnázott sarokkal. Egy kis extraként rakhatsz bele vény nélkül kapható -, vagy rendelésre készült gyógyaszati segédezközt, talpbetétet és sarokpárnát. Az orvosok felírhatnak egyénre szabott talpbetéteket, éjszakai síneket vádli nyújtásra, és javasolhatnak kiértékelést egy sport-orientált gyógytornász által, azonban a gyógytorna gastrocenimus nyújtással (vádli nyújtása falnak támaszkodva), excentrikus erősítés, és masszázs csodákat művelhetnek.

Jegeld: Amint fájdalmat érzel, kezd el jegelni a lábszárad. A kezelés egyszerűbb, ha enyhíteni tudod a gyulladásos reakciót.

Fordította és szerkesztette: Csillik Árpád

Kövess Facebookon

Forrás: Muscle & Fitness

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://borntomovement.blog.hu/api/trackback/id/tr517619830

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.