Steve Maxwell - A Kettlebell Szakítás alternatívája

2015/01/17. - írta: Csillik Árpád

blog-80-01.jpg
A legutóbb megjelent Joe Rogan rádióműsora (podcast) után, ahol kifejeztem csekély lelkesedésemet a kettlebell Szakítás iránt, egy csomó ehhez hasonló e-mailt kaptam:

Kérdés: Hé Steve, hallottam, hogy Joe Rogan rádióműsorában azt mondtad, hogy a KB Szakítás nem is olyan nagy szám. Kíváncsi vagyok erre, mert a szakítás mindig bántotta a vállamat. Mivel jó helyettesíteni?

 
Válasz: A kettlebell High Pull gyakorlatot javaslom, mert a High Pull mozdulattal ugyanúgy megvan a húzás fent – még mindig a fejed fölé viszed a KB-t, ezért majdhogynem ugyanannyi energiát követel, mint a Szakítás – de a vállra és a csuklóra gyakorolt negatív erőhatás nélkül.



Nézz rá a So You Wanna Be a Kettlebell Star és a Hybrid Training Workouts videókra még több kiváló kettlebell mozdulatért és információért.

Egyszer csináltam egy tisztességes KB Szakítást, de észrevettem, hogy a jó formám ellenére is elég nehéz volt a kezeknek, csuklóknak, könyököknek és a vállaknak. Továbbá az edzés szempontjából azt is észrevettem, hogy pont annyit vettem ki a KB Swingből, mint a Szakításból, én sem tudtam felfedezni semmilyen különösebb előnyét annak amit Szakítás „ruházott át” a Swingre – kiváltképp a High Swingnél.

Teszek egy kis kitérőt; Utazom a világban és mindenféle embereket látogatok meg a fitnesz és harcművészet világából. Megfigyeltem, hogy a sérülés problémája a KB-t használók egészénél elsősorban a Szakításhoz köthető. Ez az egyezés késztetett engem, hogy megkérdőjelezzem a kockázat-haszon arányát a teljesítményben egy ilyen ballisztikus nagy erejű, lendület alapú emelésnél.

Hadd fogalmazzak így: ez egy jól ismert tény a sportban és az edzésben, hogy az ismétlődő mozgások szöveti traumát és sérülést okozhatnak. Például: az egyik legszelídebb sport az úszás – te szinte súlytalan vagy a vízben. Mégis, az úszós szenvednek állandóan „úszó válltól” – és ők csak vizet „nyomnak”! Szóval mit gondolsz, mi történik, amikor egy 16-32 kilós acél labdát dobsz nyújtott karral - aztán "megfogod" az ízületeddel – magas ismétlésszámmal?

Az emberek, akiknek már volt részük küzdősportokban folyamatos ízületi terhelésekkel, nekik egyszerűen nincs szükségük több ízületi stresszre, mint amit már megkaptak. Megfelelő edzés megelőzi a sérüléseket – nem okozza. Vannak más, jobb módjai ahogyan erősíteni és kondicionálni lehet a testet, jóval kevesebb traumával, mint a Kettlebell Szakítás.


Halljátok, hogy emberek arról beszélnek, hogy a KB Szakítás, hogyan okoz transzferhatást – és javítja az egyéb nem ahhoz kapcsolódó tevékenységet. Nos, ezt minden gyakorlat megteszi – amennyiben ez erősebbé tesz! Egy csomó ilyen srác (ugyanebben a bekezdésben!) beszélni fog a sérüléseiről és a műtéteiről. Ha lesérülsz a kiegészítő edzéseden, akkor rosszul fogtál hozzá és meg kell kérdőjelezned az edzésmódszeredet.

 

Fordította és szerkesztette: Csillik Árpád

Kövess Facebookon

Forrás: Maxwellsc

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://borntomovement.blog.hu/api/trackback/id/tr867081147

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.